Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tradiční role a perspektiva instituce orientálního tržiště
Hanzlíčková, Helena ; Pargač, Jan (vedoucí práce) ; Petrášek, Michal (oponent) ; Halbich, Marek (oponent)
Disertační práce se zabývá problematikou orientálního arabského tržiště a bázárovou ekonomií. Pro orientální tržiště či trh se nejčastěji užívá perské slovo bāzār [bázár]; arabským ekvivalentem je قسو [súq], v turečtině çarşi [čarši]. Pojem nabývá dvojího významu: stejně jako anglický výraz market či le marché ve francouzštině je jednak označením pro obchodní výměnu zboží a služeb a zároveň fyzickým prostorem, kde k této směně dochází, přičemž zahrnuje nejen místo prodeje a nákupu samo o sobě, ale někdy i všechny jeho podoby- od stánků a obchodů přes moderní nákupní třídy až po "shopping mally". Bázár může označovat jednotlivou nákupní ulici v rámci i mimo prostor tržiště nebo celý obchodní komplex. Bázár je symbolickou centralitou města, ale nemusí se nutně jednat o jeho geografický střed; zosobňuje tradiční obchodní centrum měst arabsko-islámského světa. Bázárovou teorii v podstatě definovala Geertzova vlivná studie o bázárové ekonomii v Sefrou (výzkum v letech 1965- 1971), malém městě v Maroku s asi 600 obchody.1 Ve své klasické studii z Modjokuto v Indonésii (1963) Geertz ukazuje na dichotomii tržiště (small-scale peddling) a obchodních firem západního typu (large-scale merchandising) přechod od tradičního k modernímu; "starší", "tradiční" bázárový typ dává prostor "modernímu" obchodnímu...
Využití technologií data mining v rámci interaktivního smlouvání v retailu
Waldmannová, Lenka ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Jašek, Pavel (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou využití technologií data mining v rámci interaktivního smlouvání v retailu s bližším zaměřením na implementaci datových modelů a s tím souvisejících pravidel, která podporují interaktivní smlouvání se zákazníkem. Cílem diplomové práce je připravit návrhy datových modelů, výpočtů a pravidel, které vstupují do procesu smlouvání se zákazníkem. Připravené výstupy jsou užity v demo aplikaci "Smlouvání" a její aplikování je představeno na demonstračních příkladech. Práce je členěna do dvou hlavních oblastí -- teoretického vymezení práce a analytického zpracování. Do teoretického vymezení práce je zahrnuta rešerše dostupných prací (zdrojů), jejichž prostřednictvím budou charakterizovány jednotlivé tematické celky práce - Customer Intelligence, Customer Lifetime Value, Data mining, interaktivní marketing, vyjednávací techniky a nastavení ceny. Analytické zpracování je zaměřeno na praktické využití nabytých poznatků. Jedná se o výpočet vybraných hodnot, jejich zpracování a aplikace v rámci procesu smlouvání se zákazníkem. Na závěr budou vyhodnoceny získané výsledky, dosažení cíle a navrženy doporučení pro rozvoj nebo úpravu řešení. Očekávaným přínosem aplikace je její využití v rámci vyjednávání obchodníka se svými zákazníky, aniž by se realizovaným nákupem dostal obchod dohodnutou cenou pod své náklady. Jedná se o zajištění interakce, kdy je zákazníkovi umožněno vyjednávat o ceně zboží, ale zároveň obchodník zajistí, aby na smlouvané ceně neprodělal. Přínosem řešení je podpora spokojenosti zákazníka s ohledem na finanční zájmy maloobchodu.
Smlouvání - proč je v různých sektorech a oblastech obchodu různě rozšířené?
Bejdová, Markéta ; Svoboda, Miroslav (vedoucí práce) ; Šťastný, Daniel (oponent)
Práce se zabývá faktory vedoucími ke smlouvání v České republice, a to konkrétně těmi, z jakých důvodů je v různých sektorech a oblastech trhu rozšířeno. Tento problém je řešen empiricky, s pomocí metody nejmenších čtverců. Data k provedení této práce jsou získána z dotazníkového šetření, vlastního průzkumu trhu a informací o prodejnosti vybraného zboží. Z výstupu regrese se nepodařilo vyvrátit základní hypotézu, že možnost cenové diskriminace vede k vyšší pravděpodobnosti smlouvání a naopak vysoký růst transakčních nákladů na smlouvání vede k stanovení pevné ceny. Dále je zde uveden alternativní přístup, který se s pomocí dalšího dotazníkového šetření snaží zjistit, jestli smlouvání není rozšířeno spíše na základě místa prodeje. Z tohoto výzkumu plyne, že respondenti očekávají největší pravděpodobnost výskytu smlouvání na tržnicích. Zároveň se zdá, že ze zkoumaných vlastností má největší dopad na pravděpodobnost smlouvání velikost obchodu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.